מי כעמך • נהג המונית הישראלי שהדהים את השף הנורווגי

ארי וידר 2 Comment on מי כעמך • נהג המונית הישראלי שהדהים את השף הנורווגי
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רגע לפני שיצא שגריר של טעם רע, קיבל השף את הטעם הטוב של יהודי ארץ ישראל: במסגרת פרויקט שיזמה שגרירות נורווגיה בישראל, הגיע אחד השפים הידועים בנורווגיה, אלכסדנר ברג, לסיור בישראל.

את דרכו לאחת המסעדות הידועות בישראל עשה השף במונית. כשהגיע למסעדה גילה ברג כי שכח במונית את הטלפון הנייד ואת הארנק שלו, ובו כסף מזומן, תעודת זהות, וכרטיסי אשראי.

מכאן החלה מסכת ייסורים. במשך כל היום ניסה השף יחד עם היועץ האסטרטגי של השגרירות, זאב ינאי, להתקשר לטלפון הנייד ללא מענה עד שהרימו ידיים. במקביל גייסו בשגרירות נורווגיה את משרד החוץ בניסיון לאתר את נהג המונית. בהמשך השף ומלוויו אף הגיעו לתחנת משטרה כדי לבקש את עזרתם, אך במשטרה אמרו שיוכלו לסייע רק אם השף יגיש תלונה על גניבה.

וכך מספר זאב ינאי: במהלך יום שלם ניסה הבחור להתקשר לנייד שלו ללא מענה, עד שנכנע, וכבר גייסנו את משרד החוץ לסיוע ויצאנו לתחנה של משטרת ישראל כדי לבקש עזרתם. אין צורך לומר כמה נוראית התחושה של אדם שמגיע לארץ זרה ומרגיש שנגנב הטלפון שלו יחד עם כרטיסי האשראי והכסף, ואיך זה ייראה בחוץ.

בניסיון אחרון לתפוס את הנהג, התקשרתי לנייד של אלכסנדר שוב, והנהג ענה. מסתבר שהוא מצא את הטלפון, חזר לכתית וחיפש את אלכסנדר שבדיוק היה במטבח מאחור, אז המשיך בדרכו במטרה לשוב ביום המחרת.

הנהג, יחיאל מהצרי, היה מאושר לשמוע את קולי, וביקש להגיע הבוקר לכתית להחזיר את האבידה. חמש פעמים הוא התקשר אליי, כדי לבדוק שהבחור נמצא במקום ושהכל בסדר. עד כדי כך היה אכפת לו. לפני שעה הוא הגיע לכתית להחזיר את האבדה.

אנשים לא האמינו שהטלפון והארנק ישובו לבעליהם, אמרו דברים נוראים על נהגי מוניות וגרמו לי לפקפק בטוב ליבם של אחיי הישראלים. נהג מונית אחד גרם לי להיות גאה היום בהיותי ישראלי, והחזיר את האמון שלי.

השף הנורבגי, אגב, כמעט שפרץ בבכי של אושר. במקום לחזור לאוסלו מבואס, הוא יחזור כשגריר של ישראל ויוכל לספר על יושרה, על אכפתיות ועל סולידריות בין בני אדם.

חברים, אם אתם צריכים נהג, פרגנו ליחיאל. וכשאתם מתקשרים, תגידו לו שזה בזכות מעשה טוב שהוא עשה. 0525512311, סיפר ינאי.

נהג המונית מצידו סיפר "כאב לי נורא שזה קרה לו. בארנק היה כסף מזומן וכרטיסי אשראי. אני כל כך שמח שהצלחתי להחזיר לו את הטלפון ואת הארנק. עשיתי את זה מכל הלב ושמחתי מאוד".



2 תגובות

מיין תגובות